Българската Агенция за Насърчаване на Малки и Средни Предприятия (ИАНМСП) е създадена през 2004 г. към Министерството на Икономиката на Република България.
ИАНМСП е правителствена институция и основните й функции са насочени към прилагането на политиката на Българското правителство за малките и средни предприятия (МСП). В това отношение Агенцията предлага на Българска МСП информация и консултантски услуги, организира курсове за обучение и осъществява дейности по популяризиране в подкрепа на повишаването на конкурентоспособността на МСП и укрепване на международните им позиции.
Мисия на ИАНМСП:
• Партньор на МСП за успех на бизнеса и конкурентоспособност
• Координиране на власт между бизнеса, администрацията и НПО
Функциите на главното ИАНМСП се реализират чрез дейността на две дирекции:
• Дирекция „Проекти и програми” изпълнява иновационна политика на Българското правителство. Тя администрира и контролира програми, проекти и инициативи, свързани с иновативна дейност и технологично развитие на българските фирми – Националния иновационен фонд, EUREKA, съвместната програма Eurostars. Дирекцията действа като междинно звено на Приоритетна ос 3 „Насърчаване на частния сектор“ на българо-швейцарската програма за сътрудничество за намаляване на икономическите и социалните различия в рамките на разширения Европейски съюз.
• Дирекция „Развитие на МСП и интернационализация” подкрепя интернационализацията на Българските МСП чрез предоставяне на услуги и прилагане на инструменти за укрепване на международните позиции на малките и средни предприятия. Тя администрира двуезичен Национален експортен интернет портал; идентифицира и анализира конкурентоспособни промишлени сектори и продуктови групи; организира обучения и семинари за изграждане на капацитет на предприятията и развитие на умения за външна търговия; организира B2B форуми в страната, търговски мисии в чужбина, и участието на МСП в международни изложения, панаири и други промоционални събития.
Дирекцията работи като бенефициент на финансирания от ЕС проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия“ на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на Българската икономика“ 2007- 2013.
• ИАНМСП предоставя своите услуги в партньорство с браншови асоциации, търговско-промишлени камари, както и други местни неправителствени организации.
• ИАНМСП поддържа близки отношения с повече от 50 чуждестранни организации за развитие на бизнеса и търговията, с които Агенцията е подписала споразумение за сътрудничество, и участва в няколко международни мрежи.